Wednesday, July 6, 2011

UNTUK KAMU-DARIPADA SAYA YANG HAIRAN

Entri kali ini barangkali agak bias sedikit kerana entri kali ini dicipta untuk menyampaikan apa yang tersirat di hati saya kepada seorang wanita yang sangat istimewa. Ganti nama KAMU pada entri ini dituju khas buat si dia yang disayangi dan dihormati..

Kepada KAMU..

Manusia normal macam saya patut ada rasa hairan..

Tak faham apa yang KAMU mahu sebenarnya..

Bila diingat-ingat kembali, perkenalan kita juga bermula dari KAMU..

Dan hancur hati saya dicaci dihina juga datang dari KAMU..

Bahkan orang yang mempermain-mainkan ibu saya juga KAMU..

Orang yang menipu saya dengan mereka-reka cerita yang entah apa-apa juga KAMU..

Orang yang menghantar emel pada saya dengan fitnah dan cerita yang entah apa-apa juga KAMU..

Orang yang add dan memerli sahabat saya di gtalk juga KAMU..

Orang yang add rakan saya di facebook juga KAMU..

Dan orang yang sering meninggalkan jejak di shoutbox blog saya dengan kata-kata pedas dan fitnah juga KAMU.. (credit untuk KAMU kerana bijak menggunakan nickname yang berbeza-beza)

Ya, saya tahu itu KAMU, tapi saya memilih untuk buat-buat tak tahu..

Ha janganla risau..saya tak marah..

Tapi hakikatnya saya kasihan melihat KAMU begitu..

Melihatkan KAMU beriya-iya macam tu..

Rasa macam penat je melihat KAMU begitu..

Terserahlah kepada KAMU jika itu bisa membuatkan KAMU berasa gembira dan tenang..

Tapi hairan la..

Masih tidak jelas lagikah kelemahan kelemahan saya pada KAMU..?

Buat penat saja KAMU kisahkan orang-orang seperti saya ini..

Bukankah dahulu KAMU sendiri sudah tahu malah mengakui saya memang sudah jelas nyata jauh lebih teruk dan hina dari KAMU?

Yup, KAMU memang tidak salah..

Saya memang banyak kelemahan..

Jadi apa lagi..?

Itu yang buat saya masih tak paham..

Jadi harapnya ini merupakan pesanan terakhir dari saya untuk KAMU..dan jangan risau kali ini tiada hadith untuk tatapan KAMU..

Janganlah diikut sangat perasaan KAMU itu..

Sama-samalah kita muhasabah dan perbetulkan diri..

Kerana hakikatnya kita manusia semua sama saja, akhirnya akan kembali ke tempat yang sama juga..

Saya yakin entri ini akan menjadi tatapan KAMU tak lama lagi..

Jadi harap KAMU faham..

~Salam sayang untuk KAMU~

No comments:

Post a Comment