Monday, October 24, 2011

ANEH

Assalamualaikum.

Dari hari ke hari, masih soalan sama yang gemar diajukan. Haish...

.................................

#1
Mai : "Zana dah ada boyfriend?"

Saya : "Mana ada Kak Mai...heee"


#2
Sya : "Dah ada boyfriend ke sekarang?"

Saya : "Eh mana ada Kak Sya...heee"

Sya : "Ah kau jangan nak menipu takkan lah takde lagi bla bla bla "

Saya : "Betullah kak..mana ada saya tipu..huhu " [tak ada faedahnya pun kalau nak tipu lah huhu]


#2
Nik : "Ada boyfriend dah?"

Saya : "Mana ada Kak Nik...heee"

Nik : "Haa yeke takde??Eei rugi tau.."



#4
Madam Sue : "Eh you dah ada boyfriend ke?"

Saya : "Mana ada madam..heee.."

Madam Sue : "La yeke. Kenapa takde lagi. Patut at your age nie dah ada dah tau.."

.................................

Apa ANEH sangat ke kalau saya tiada teman lelaki saat ini???


Bukan berpacaran antara dua lelaki & perempuan tanpa ikatan yang halal itu boleh membawa kepada maksiat ke??? Maksiat tu haram kan???

Dunia kini sudah terbalik. Remaja yang berpacaran lelaki dan perempuan itu dianggap normal, manakala yang berstatus single itu dianggap pelik!

Renung-renungkan~

Mind you that nama-nama dan watak dalam dialog di atas adalah rekaan semata-mata berdasarkan kisah sebenar.

Sekian. Bersurai.

2 comments: