Friday, May 21, 2010

Diriku dan kehidupan ini

Assalamualaikum semua..

Memandangkan ini merupakan post yang pertama, eloklah kiranya saya memperkenalkan diri terlebih dahulu. Diri ini merupakan seorang pelajar yang sedang menuntut di Universiti Malaya dalam bidang Geologi Gunaan dan kini sedang menjalani latihan industri a.k.a internship di Talisman Energy, Ampang, Kuala Lumpur.

Nak dijadikan cerita, saya kini sepatutnya sedang bercuti semester akhir tahun kedua. Namun, apabila ditawarkan untuk menjalani latihan industri, terpaksalah cuti dua bulan lebih kali ini dikorbankan untuk kesekian kalinya. Untuk pengetahuan, ini bukannya kali pertama cuti semester saya dikorbankan, tetapi cuti-cuti semester yang sebelum ini juga sudah banyak terkorban disebabkan mengikuti kajian lapangan atau fieldwork di merata-rata negeri. Kalau tak silap, cuti semester yang betul-betul saya dapat melepak-lepak depan tv dan bermalas-malasan dirumah berbulan-bulan ialah sewaktu ditahun pertama dulu.huhu..alangkah indahnya..Sekarang ni, dapat balik ke rumah pun sekejap-sekejap je.memang sangat tak puas. Namun apa yang pasti, pada mid-sem break tahun akhir pula nanti saya pasti akan sangat sibuk dengan persiapan tesis dan mungkin juga fieldwork, viva,seminar dan macam-macam lagila yang memang confirm akan menguji mental, emosi dan fizikal diri ini.

Ini bermakna saya kini perlu lebih jelas dan sedar bahawa usia diri ini sudah makin dewasa. Masa untuk bermalas-malasan perlu segera diminimumkan dan diisi dengan tanggungjawab-tanggungjawab yang nyata semakin berat. Cuti panjang?ah lupakan...

Selepas ini, sesudah tamatnya latihan industri pada 9 Julai 2010 ini, saya akan terus masuk semester pertama tahun akhir yang bakal bermula pada 12 Julai 2010. Tahun akhir pastinya menjanjikan dugaan yang lebih mencabar. Apa yang sedang bermain-main difikiran saya sekarang ini ialah projek tahun akhir atau lebih familiar dengan gelaran TESIS!Memang bermacam-macam persediaan rapi perlu dilakukan sebelum menghadapi projek ini. Tajuk tesis telah pun dipilih dan berharap latihan industri yang sedang dilalui sekarang ini sedikit sebanyak membantu diri ini untuk menghasilkan tesis yang baik.


Itulah dia sedikit sebanyak pengenalan dan tentang kehidupan saya yang biasa ini..Ada jodoh nanti kita jumpa lagi di post-post akan datang ok?Assalamualaikum..^_^

2 comments:

  1. welcome to blogging..hahha..
    da nak masuk final year da eh..
    aku intern pun blum lg..huhuh

    papepun,update slalu tau2..hoho
    salam

    ReplyDelete
  2. time kasih.hehe (^_-)
    aah..nmpknye begitula..nk final year da nie..huhu
    insyaallah if bekesempatan..t if ak update slalu2 ko pn kne bc blog ak slalu2 tau2.paksa nie.hek2..;p

    ReplyDelete